Lesná pedagogika
Základná definícia Lesnej
pedagogiky je uvedená v Koncepcii rozvoja z roku 2010.Podľa tejto
koncepcie je lesná pedagogika definovaná nasledovne :
Lesná
pedagogika ako súčasť environmentálnej výchovy je učenie o lesnom
ekosystéme a výchove človeka k trvalo udržateľnému spôsobu života na
príklade lesa. Aktivity lesnej pedagogiky zabezpečujú certifikovaní
/akreditovaní/ lesní pedagógovia a je určená všetkým cieľovým skupinám,
najmä deťom a mládeži. Využíva aktivizujúce metódy a formy zážitkového
učenia a projektového učenia. Poskytuje nielen vedomosti, ale oslovuje aj
emocionálnu stránku človeka, podporuje získavanie zručností a celostný
rozvoj osobnosti.
Lesný pedagóg je fyzická osoba, ktorá je odborne spôsobilá
vykonávať činnosti lesnej pedagogiky, s predpokladom nielen odbornej
spôsobilosti, ale aj ďalších pedagogicko – sociálnych kompetencií.
§
Lesná pedagogika je
zameraná na vnímanie prírody všetkými zmyslami
§
Ponúka a odovzdáva informácie
a vedomosti o lese a prírode prostredníctvom zážitkového učenia,
§
Snaží sa vzbudiť radosť a záujem o les,
objavovať a vnímať les všetkými zmyslami
§
Pomáha nadobudnúť úctu a rešpekt k živým tvorom
§
Zameriava sa na rozvoj osobnosti,
§
Približuje prácu lesníka a úlohy hospodárenia
v lesoch
§ Spoznanie
možností vlastného príkladu vzorového jednania voči životnému prostrediu
Lesná pedagogika je jednou z ciest prostredníctvom ktorej sa
lesníci, približujú širokej verejnosti a poskytujú informácie
o lesnom prostredí a všetkých jeho funkciách.
Lesná pedagogika
Základná definícia Lesnej
pedagogiky je uvedená v Koncepcii rozvoja z roku 2010.Podľa tejto
koncepcie je lesná pedagogika definovaná nasledovne :
Lesná
pedagogika ako súčasť environmentálnej výchovy je učenie o lesnom
ekosystéme a výchove človeka k trvalo udržateľnému spôsobu života na
príklade lesa. Aktivity lesnej pedagogiky zabezpečujú certifikovaní
/akreditovaní/ lesní pedagógovia a je určená všetkým cieľovým skupinám,
najmä deťom a mládeži. Využíva aktivizujúce metódy a formy zážitkového
učenia a projektového učenia. Poskytuje nielen vedomosti, ale oslovuje aj
emocionálnu stránku človeka, podporuje získavanie zručností a celostný
rozvoj osobnosti.
Lesný pedagóg je fyzická osoba, ktorá je odborne spôsobilá
vykonávať činnosti lesnej pedagogiky, s predpokladom nielen odbornej
spôsobilosti, ale aj ďalších pedagogicko – sociálnych kompetencií.
§
Lesná pedagogika je
zameraná na vnímanie prírody všetkými zmyslami
§
Ponúka a odovzdáva informácie
a vedomosti o lese a prírode prostredníctvom zážitkového učenia,
§
Snaží sa vzbudiť radosť a záujem o les,
objavovať a vnímať les všetkými zmyslami
§
Pomáha nadobudnúť úctu a rešpekt k živým tvorom
§
Zameriava sa na rozvoj osobnosti,
§
Približuje prácu lesníka a úlohy hospodárenia
v lesoch
§ Spoznanie
možností vlastného príkladu vzorového jednania voči životnému prostrediu
Lesná pedagogika je jednou z ciest prostredníctvom ktorej sa
lesníci, približujú širokej verejnosti a poskytujú informácie
o lesnom prostredí a všetkých jeho funkciách.